Daar zijn we dan!

14 februari 2019 - Diani Beach, Kenia

Jambo allemaal!

Super bedankt voor alle lieve berichtjes afgelopen dagen.

Na een prima vlucht van ongeveer 8 uur (welgeteld nul films gekeken, bijna niet geslapen.... wat heb ik dan gedaan die 8 uur?!) veilig aangekomen op Nairobi! Na check, check, dubbel check moesten wij het vliegveld met de koffers verlaten om vervolgens het parkeerterrein over te steken en weer check, check, dubbel check de koffers weer in te checken voor doorvlucht naar Mombassa (ze hebben het vliegveld hier rond gebouwd, maar geen manier bedacht hoe je van de ene kant naar de andere kant kan komen :).

Na een korte binnenlandse wiebelige vlucht, veilig aangekomen in Mombassa. James stond daar al klaar met taxibusjes op ons te wachten. Na het instappen (dak van de auto omhoog) tijd onze eerste Keniaanse ervaring!
Stof! Overal stof! Begon al met de weg die kapot was, nou dan rijden we er toch gewoon omheen, door het stof;) Fijn dat open dak....

Overal langs de weg huisjes, huisjes met golfplaten, huisjes met een mooie stenen voorkanten maar de rest vervallen, huisjes waaraan gebouwd wordt, huisjes die kapot zijn... Mensen die op de markt dingetjes verkopen, mensen op brommers die rondjes rijden, mensen die niks doen... koeien die langs de weg tussen het plastic opzoek zijn naar eten...

Opvallend veel plastic en viezigheid. Van al het plastic zouden wij op school wel 1000 olifanten kunnen versieren ( check de actie in de hoven en stem op de Laurentius olifant!).

Na een overtocht met het pontje, nooit geweten dat zoveel mensen op 1 boot zouden passen en nog 1,5 uur in de auto aangekomen in het resort waar de apen ons al op stonden te wachten!

Snel de koffers naar de kamer gebracht en cocktails gaan drinken aan het strand (tjah.... sorry moeten nu even verplicht rusten en genieten;).

Morgen bezoeken wij onze Keniaanse facilitator en gaan wij in gesprek wat er nodig is en workshop voorbereiden. Dan gaat het avontuur echt beginnen...

Nu eerst nog: Proost op het leven!!

lW7j07GQQHq%xjv+y9BSPwuvJcoh0mQ+qlvxOAGOvAiQ

ETlTDTbqRsKEeWSJ2qn6dAQJvFJmQ5TJGBnmng%nB5Lw603a9ccf-d57d-4f60-9f0a-1214f003e0cf

1. Suzanbe:
    14 februari 2019
    Oh San, allemaal zo herkenbaar! Proost en heel veel succes/plezier op dit grote avontuur!x
  2. Els:
    14 februari 2019
    Hallo Sandra wat fijn dat je goed bent aangekomen heel veel pezier daar. En leuke foto's vooral met die apen.Groetjes Jan en Els. xxx
  3. Pa en Ma:
    14 februari 2019
    Hoi bedankt voor het sturen wat leuk dat wij je kunnen volgen nu. Het zal vast een hele belevenis gaan worden. Wat leuk dat je al apen gezien heb. Maar pas op ze zijn erg brutaal. Veel plezier verder en tot schrijfs maar weer. Dikke kus van Pa en Ma 😘😘😘
  4. Marco:
    Ohhh super leuk om je verhaal te lezen. Graag elke dag 1! 😉
    Avontuur is begonnen. Veel plezier!
  5. Aad en Leny:
    14 februari 2019
    Hallo Sandra, je heb een hele reis achter de rug maar nu ook proberen te genieten. Leuk dat de aapjes zo in het wild leven. Veel plezier. Aad en Leny😘😘
  6. Shannon & Snor:
    15 februari 2019
    Hi San, fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en de 1e Afrikaanse ervaringen al achter de rug hebt ;) Genieten en heel veel succes met het voorbereiden van de workshop!! Xxxxx
  7. Groep Zeepaard:
    15 februari 2019
    Lieve juf Sandra,
    Gaat het goed in Kenia? We missen je. Gister wij ook over Afrika geknutseld. En het was natuurlijk Valentijnsdag... rara wie zijn er in onze klas verliefd??? Er zijn er ook 2 op jou verliefd... Het was een gezellige liefdevolle dag. En vandaag zijn we aan het chillen en werken.
    Veel plezier daar en we blijven je volgen!

Liefs van groep Zeepaard