Observatieronde 1

19 februari 2019 - Diani Beach, Kenia

Yes, de scholen in!!

Wat een feestje was het vandaag, de scholen in en lessen gaan bekijken. Na een gezellige taxirit (vertelde veel onderweg over Kenia, de natuur en zijn leven) kwamen wij aan op een ECD school (kleuterschool) met gelukkig kinderen aanwezig!

Dat er kinderen aanwezig zijn is niet vanzelfsprekend deze week.... alle kinderen hebben namelijk ineens vakantie deze week gekregen! Een paar dagen voordat wij vertrokken kregen wij een mail dat precies deze week de kinderen in Kenia vakantie hebben (dit kan dus gewoon zomaar). Uiteraard erg lastig dat wij , als teachers4teachers, precies deze week er zijn om in de klassen te komen kijken! Programma is volledig omgegooid maar voor de kleuters zou alles hetzelfde blijven. Deze zouden geen vakantie hebben.... vonden wij al wat vreemd, maar ja het zal wel.... Bleek dus niet zo te zijn en de kleuters hebben deze week ook vrij! Gelukkig heeft het bestuur van teachers4teachers in een zeer korte tijd kunnen regelen dat aantal klassen op dinsdag, donderdag en vrijdag wel naar school komen zodat wij de klassen alsnog in kunnen. De ouders van de kinderen vonden het geen probleem;)

Wij werden hartelijk onthaald met gezang en liedjes. Ook wat gespannen gezichtjes. De leerkracht was erg nerveus, begrijp ik ook! Ineens 2 van die witte mensen in jouw klas die een les komen bekijken... Haar heel veel complimenten kunnen geven en wat tips. Het onderwijs is hier nog steeds erg klassikaal. De leerkrachten zeggen snel het antwoord voor en er is weinig samenwerking.  Wel heel veel liefde en passie voor de klas / kinderen.
Stil achterin zitten is niks voor mij, dus voordat ik het wist stond ik zelf les te geven;) Hebben met de kinderen werkvorm mix and koppel gespeeld en nog wat andere spelletjes. Dit was echt genieten! De dag afgesloten met een feedback gesprek met een met een grote glimlach terug naar het hotel;)

PS: Hallo groep Otter! Wat leuk dat jullie ook al mijn verhalen lezen;)

Anas, wat ben jij in een mooi land geboren met veel lieve mensen zeg! De kinderen hier zijn erg lief en willen heel graag leren op school. Ze luisteren erg goed naar de meesters en de juffen. Ze zingen hier veel liedjes. Als ik terug ben zal ik jullie wat vertellen over Kenia en de filmpjes laten zien. Ik heb ook een Keniaanse voetbal gekocht, zal ik meenemen naar school. Veel plezier nog deze week met elkaar op school en zie jullie na de vakantie weer! Groetjes Juf Sandra

31507258-2A46-4010-8645-BD68BBD8DCD9F36939B9-65FF-42EF-8619-809D61B1AE908EB8824D-DEC2-459A-AF7F-5889580E359444CC94C6-65D3-47F2-A255-94A5885477C125C09580-8E48-402D-A61D-AA021199F81A5BF1BBA1-7CAB-44F6-9F3A-C8537FAFFCC2F14C2698-7669-4C44-9D29-255E81325555926F8751-D036-4055-8CE1-9D04266D595BA00B738E-C9BC-4AA7-B9B2-69E485E76DEC

1. Pa en Ma:
    Hoi,
    Net je verslag gelezen het is iedere avond nu een feestje om de mail te openen. Lekker zitten en genieten wat je zoal mee maakt. Het blijft bijzonder en fijn om te zien hoe je geniet van alles. Je kunt nu eenmaal niet stil zitten. En zo fijn dat het gewaardeerd word. Ben je ook nog met je dansje bezig? Succes morgen en wij kijken naar je nieuwe verslag uit. 💋💋💋
  2. Els:
    19 februari 2019
    Hallo Sandra wat fijn dat er toch kinderen naar school komen ,het is anders wel jammer voor jullie. Het kost een hoop tijd om alles voor te bereiden. Op alle foto's die je stuurd sta jij alleen maar te stralen . Groetjes jan en Els. xxx
  3. Aad en Leny:
    19 februari 2019
    Hoi Sandra, het is weer een leuk verhaal om te lezen. Leuk dat de kinderen toch naar school komen, anders viel alles in het water. Je blijf beleef steeds nieuwe dingen, aan je gezicht te zien heb je het goed naar je zin. Leuk om te zien dat de kinderen allemaal in uniform lopen. Morgen weer veel succes. Groetjes Aad en Leny😘😘😘
  4. Suzanbe:
    20 februari 2019
    Wat een verhaal over de vakantie, ook weer heel herkenbaar! Fijn dat er toch nog kinderen naar school kunnen komen. Moet je voorstellen dat je dat in nl zou voorstellen:). Ik zie trouwens dat jij echt gewoon precies in hetzelfde gebied zit als ik zat!

Tof dat je ook zelf voor de klas hebt kunnen staan! Heel veel plezier en succes nog!😘
  5. Denise Rontberg:
    Super tof San! Goed bezig 💪🏻 Veel plezier dikke kus
  6. Bianca van Breugel:
    20 februari 2019
    Super gaaf om te doen zeg. Ik vind het erg leuk en interessant om jr te volgen.
    Heel veel.plezier en succes met les geven !
  7. Diana Langeslag:
    Ha Sandra,
    Super om je verslagen te lezen. Zo herkenbaar! Ik heb je van alles verteld en laten zien, maar uiteindelijk moet je het toch gewoon zelf ervaren! En dat je enorm geniet , dat spat ervan af! Vooral als je dan ook nog jarig bent! Haha! Dat vergeet je nooit meer! Fijne laatste dagen nog met T4T! Daarna nog even lekker genieten en alle indrukken een plekje geven!