Workshopdag 2

18 februari 2019 - Diani Beach, Kenia

Jambo!!

Wat een dag gister.... bij het avondeten ging mijn verjaardagsfeestje nog even verder! Tijdens het toetjes kwam er uit de keuken een hoop kabaal... kwam dus al het personeel met pannen en deksels naar onze tafel om happy B-day te zingen en kreeg ik ook nog een mooie verjaardagstaart! Een kaart en mooi armbandje van mijn Teacher4Teacher collega’s, helemaal leuk!

Maar vandaag moest er uiteraard ook gewerkt worden, daar ben ik tenslotte hier voor. Na een vroege wekker snel ontbijten en taxi in. Deze keer gelukkig niet hoeven wachten op de sleutel en konden wij gelijk aan de slag. Uiteraard eerst nog even zingen voor mijn verjaardag en daarna aan de slag met de workshops. Deze dag stond in het teken van ‘ learn’ . Wij hebben verschillende werkvormen ingebracht en ook echt geoefend met elkaar (voor alle leerkrachten : mix en koppel, binnen buiten kring, levens memorie). Ook hebben wij de groep laten werken in circuit vorm. In verschillende groepjes met (kosteloos) materiaal activiteiten bedenken bij rekenen, taal, kleuren / vormen, motorische vaardigheden. Alle ideeën uiteindelijk met elkaar gedeeld en veel materiaal uitgedeeld (mede mogelijk gemaakt door jullie donaties;).
Uiteraard tussendoor verschillende energizers  gespeeld om actief te blijven. In de middag geoefend met een verhaal vertellen en terugvragen. De dag afgesloten met een evaluatie en oefenen voor ‘ the final celebration’ . Dit zal plaatsvinden op zaterdag. Dan wordt iedereen in het zonnetje gezet en is er een groot feest. Elke groep moet optreden met een dans. Dus ook onze groep.... kan je vertellen dat oefenen kon geen kwaad haha. Ik zit niet zo los in die heupen als mijn Keniaanse collega’s haha;)

Na 2 super gave workshops hoop ik ook hoop Keniaanse collega’s te hebben geïnspireerd. Het is nu de taak aan hun alle informatie te delen en toe te gaan passen in de praktijk. Morgen beginnen wij met de eerste observatie ronde. Lekker de klassen in, heb er zin in!

Groetjes!

PS groep Zeepaard:

Super leuk dat jullie ook allemaal verjaardagen hebben zeg! Dikke knuffel voor alle jarige! Ik vertel heel veel over jullie aan de meesters en juffen hier. Ik heb de foto’s van jullie in de sneeuw laten zien, vonden ze heeeeel gek! Ze vroegen of het koud was;)

De meesters en juffen zijn heeeel blij dat wij hier zijn! Ze geven veel knuffels aan mij. Ze vinden het leuk om nieuwe dingen te leren en doen alle spelletjes goed mee.

Verder heb ik al heel veel spelletjes gedaan hier. Het spelletje fruitmand vinden ze een van de leukste spelletjes! Vandaag heb ik schaduwtikkertje gespeeld, zal ik jullie leren als ik terug ben.

Hmmmm wie zijn er op mij verliefd??? Begint 1 iemand toevallig met de letter G ?! ;)

Ik ga een mooie stoel hier kopen. Een speciale stoel die gemaakt wordt voor mij. Ook heb ik een mooie sleutelhanger gehad.

Heeel veel plezier nog deze week met elkaar en met juf Deborah. Ik zie jullie snel weer! Dikke knuffel van Juf Sandra;)

29BEAF22-8DAE-4952-82C3-CE6A8ED8D3CAC4990802-CCF7-4B8E-A7A7-A4343AB1D7B35BD74F64-780B-4304-8892-56C93C22E5F6

7517578E-A836-43D6-8A13-CC92E54F19E7FC9A9A13-7CE3-42BF-BAD7-4257D9EA6629

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Aad en Leny:
    18 februari 2019
    Hoi Sandra, het is goed om te horen dat ze veel aandacht aan je verjaardag hebben besteed, dit is een verjaardag om nooit te vergeten. Jullie hebben er vandaag veel werk van gemaakt leuk om te horen en te zien wat jullie doen. Morgen veel succes met observeren dat zal ook best een hele ervaring worden. Liefs Aad en Leny
  2. Els:
    18 februari 2019
    Hallo Sandra gelukkig daar is je verslag weer, leuk om te lezen. wat een verrassingen allemaal voor je verjaardag.
    Dat je 33 jaar hebt gevierd in Kenia vergeeeeeeeeeet je nooit meer. En wat fijn dat je leuke Keniaanse collega's hebt. Zijn het alleen maar vrouwen? Groetjes Jan en Els. xxx
  3. Pa en Ma:
    18 februari 2019
    Hoi wij zitten na ons werk lekker op de bank met een glimlach je verslag te lezen. Onwijs leuk geschreven. Wat leuk dat je verjaardag zo geëindigd is. Wat lief van iedereen. Een verjaardag om nooit meer te vergeten. En wat gaan de workshop lekker. Een goede voorbereiding is het halve werk. Morgen weer een leuke dag toegewenst en wij kijken weer uit naar je verslag. Fijne avond nog. 💋💋💋
  4. Bionda Dunnewijk:
    19 februari 2019
    Ha juf Sandra,

Hier gaat het ook goed, in groep Otter. Wij willen jou nog feliciteren met je verjaardag. Wij wensen jou nog veel plezier daar. De juf heeft ons veel verteld en foto's laten zien. Anas wil jou vertellen dat hij in Kenia geboren is. Rivano hoop dat je de kinderen daar ook leuk vindt. Ook al ken ik je nog niet zo lang, zegt Jay, veel plezier daar.Fenna zegt dat wij jou hier wel erg missen. Tot slot wil Omar jou nog heel veel succes wensen. En wij hopen dat jij ons ook iets uit Kenia wil leren wanneer jij terug bent!

Lieve groet van de Ottertjes en de juf!
  5. Marco:
    19 februari 2019
    Hey nichieh, wat een belevenissen allemaal!! En leuk dat er met zoveel energie en overgave wordt meegedaan aan jullie workshops. Toch wel spannend om wat uitgedacht is in NL daar in de praktijk uit te voeren. Maar zo te lezen gaat dat helemaal goed. Waar slaap je eigenlijk? Heb je daar ook een foto van? Veel plezier!