Workshopdag 1

16 februari 2019 - Diani Beach, Kenia

Spannend!

Na een rare nacht (veel wakker, beetje zenuwen denk ik ;) tijd voor de eerste workshop. Wekker om 06.00 uur, snel ontbijten en de taxi in. Aangekomen bij het gebouw was Aisha (Keniaanse collega) er nog niet en de sleutel van gebouw ook niet. Rond 08.30 kwamen de eerste 3 leerkrachten, beetje spanning... het zouden er rond de 24 zijn! Daar hadden wij ook op voorbereid. Gelukkig druppelde er steeds meer leerkrachten binnen en zijn wij gestart om 09.00 uur. Na het bidden (erg belangrijk!) hing er nog wat spanning in de lucht, tijd voor een engergizer en wat lol!
Dat hadden wij goed ingeschat en de spanning was gelijk uit de lucht. Er werd keihard gelachen en er was echt lol met elkaar. Wij hebben vandaag veel verschillende activiteiten gedaan om elkaar te ontmoeten en in contact met elkaar te komen. Ons doel van vandaag was informatie en leuke dingen met elkaar te leren delen. Van elkaar kun je immers heel veel leren.
Het was mooi om te zien hoe graag de Keniaanse collega’s zich willen ontwikkelen en nieuwsgierig ze zijn.  Wetende dat het zaterdag is en zij eigenlijk vrij zijn (oké ze kregen wel reiskostenvergoeding en een lunch..)

Na een heerlijke lunch ( iets met rijst, tomaat en rare botten.... het was ook erg raar dat ik met een lepel at;) nog klein stukje middag programma buiten gedaan. Met het afsluiten van de dag alleen maar blije gezichten, dikke knuffels en high five!

Of alle informatie is aangekomen of alles is begrepen, geen idee! De Keniaanse collega’s schrijven van alles op en knikken overal braaf ‘ ja ‘ op. Maar dat maakt voor nu ook niet uit. Wij hebben genoten, zij hebben genoten en wij zijn echt met elkaar in contact gekomen en hebben elkaar ontmoet!

45694B16-42EE-4A27-924F-105899DC3277BA6550A5-761B-40A8-8644-07E226AA4FC5D50B4373-DBE3-4F1F-A595-8AFC9A1F3F65C875C56B-D9DB-44C2-A8CB-C8C052D03084A1FACEB8-10DE-4E8B-89B0-1AF51D19CCDA

1. Pa en Ma:
    16 februari 2019
    Met veel belangstelling weer gelezen wat een belevenis voor je. En wel fijn dat het goed ging. Dat het toch een happy end was. Net wat je schrijft geleerd aan 2 kanten. Succes verder en nu even relaxen. Dat heb je verdiend. Kus
  2. Aad en Leny:
    16 februari 2019
    Leuk om te lezen wat jullie vandaag gedaan hebben, een hele ervaring. Leuk dat op het eind iedereen een lachend gezicht heeft dit is toch een teken dat het geslaagd is. Nu lekker gaan zwemmen en dan de volgende voorbereidingen gaan doen. Groetjes 😘😘😘
  3. Els:
    16 februari 2019
    Hallo Sandra we kijken iedere dag naar je verslag uit. Wat een belevenis weer, en toch een goed eind. Allleen maar lachende gezichten, zijn het alleen maar vrouwen in Kenia die onderwijs doen. Jan en Els. xxx. 👍🏻👏🏻
  4. Groep Zeepaard:
    16 februari 2019
    Hoi Sandra, wat super leuk om mee te lezen met je avonturen. Fijn dat je mag werken met zulke gemotiveerde en gepassioneerde mensen! En wat een wereld van verschil... volgende keer dat ons digibord vastloopt maar bij stilstaan dat dat echt een mega luxe is ;) Geniet van deze unieke ervaring! Liefs Deborah
  5. Pa en Ma:
    17 februari 2019
    Hoi Sandra gefeliciteerd met je verjaardag maak er maar een leuke dag van💐😘💋
  6. Nicolette:
    17 februari 2019
    Hi San wat leuk om je te volgen, wat een belevenis en uitdaging! Heel veel succes en plezier daar. Voor nu een hele fijne verjaardag geniet ervan en onze felicitaties. Dikke kus, Johan, Nicolette, Mike, Lotte xxx
  7. Opa Kuiper:
    Lieve Sandra,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag neem een voorbeeld aan mij heb je nog een lang leven tegoed. Voor vandaag een fijne dag en geniet volop. Geniet ook van je uitdaging daar. Ik kijk ook uit naar je verslagen. En de groeten aan je Keniaanse kennissen. Veel liefs Opa
  8. Els:
    17 februari 2019
    Hallo Sandra van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, dit is een verjaardag om niet te vergeten. Wij wensen je een fijne dag vandaag in Kenia, we wachten weer af naar je volgende uitdagingGroetjes Jan en Els. 🎈🎉🎈🎊🎈