Verjaardag!

17 februari 2019 - Diani Beach, Kenia

En dan ben je opeens jarig.... ;)

Gisteravond na het eten nog een drankje gedaan en nog een drankje en nog een drankje... en ineens ging iedereen bij de bar happy B-day zingen! Oja wacht! Het is hier in Kenia 24.00 uur dus ik ben jarig!
Van mijn maatje een mooie Keniaanse sleutelhanger gekregen met mijn naam (was nog een uitdaging want ze hadden er Sanbra van gemaakt;).

Vanmorgen overspoeld met berichtjes vanuit Nederland, super lief allemaal!

Na het ontbijt (met een kleine hoofdpijn, toch te veel drankjes op misschien?!?) naar de kerk! Wij zijn uitgenodigd om een traditionele kerkdienst bij te mogen wonen. Ik kan je vertellen, heeeel bijzonder! Heel veel liederen, gezang en enthousiasme. Mensen die op de grond liggen te huilen, kinderen die optreden en lekker spelen in de kerk. Het voelde als een grote warme (was ook mega heet;) familie! Uiteraard moesten wij naar voren en ons voorstellen. Toen ik vertelde dat het mijn verjaardag vandaag is en ik het bijzondere ervaring vindt om deze in Kenia te vieren werd al snel duidelijk dat er gezongen moest worden.

Nou daar stond ik dan...midden in die kerk met ongeveer 200 blije gezichten tegen over mij die happy B-day zongen en daarna nog een keer in het Swahili.... Toen stroomde de tranen over mijn wangen! Het was zo intens en mooi, niet te beschrijven (heb er een filmpje van).

Na het bidden voor 20 nieuwe stoelen (waren gedoneerd door iemand) vonden wij het genoeg voor vandaag. Een gemiddelde kerkdienst hier gaat de hele zondag door.

Tijdens het kerkbezoek vroeg een mevrouw of wij nog even naar haar privΓ© school wilden komen kijken. Uiteraard willen wij dat! De school lag wat afgelegen en daardoor liepen wij een stukje door de achterwijken. Weer een bijzondere ervaring. Goed beeld kunnen krijgen over hoe de Keniaanse mensen wonen en leven.Β

Verder vandaag geen werkzaamheden voor T4T (alleen voorbereidingen) en morgen workshop dag 2.

Nu lekker genieten met cocktail en terugkijken naar misschien wel 1 van de meest indrukwekkende verjaardag ooit, wat bof ik maar!

2397BD6D-A246-4AC1-A541-9FF96B1AEB63438ED51E-79A8-41CE-8D30-1B7FDD410191D9826194-29CF-4956-AEC3-4E22721776920697FA05-E619-43C4-B363-7EDD86E731A877B078F5-C012-4A85-AF64-F90EA783B625FA35C9F5-D7DB-40A1-B4D7-0C0860B7D3DAAE952890-E319-4385-8B0F-91C70AEE3858

1. Pa en Ma:
    17 februari 2019
    Wat zitten wij met een trots gevoel je verhaal te lezen. Wij vieren het ook een klein beetje want de jarige is er niet haha. Maar wat zijn wij blij dat ze je niet vergeten zijn in Kenia. Dit is een belevenis die je nooit meer vergeet. Fijne avond nog een morgen succes met jullie 2e workshop. Dikke kus van ons. πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹
  2. Aad en Leny:
    17 februari 2019
    Sandra het is fijn om te horen dat je toch een leuke verjaardag heb gehad, dat ze je zo goed ontvangen. Het zal best een hele ervaring geweest zijn om zo'n kerkdienst bij te wonen en om te zien hoe de bevolking leef. geniet nog even neem nog een drankje op je verjaardag wij zeggen PROOST! Daarna gaat het werk weer beginnen, succes met je 2e workshop morgen.
  3. Marja:
    17 februari 2019
    Van harte. Mooi om te lezen wat je allemaal beleeft. Niets teveel gezegd he? Bijzonder land Kenia
  4. Els:
    17 februari 2019
    Hallo Sandra wij genieten er ook van dat je zo gave verjaardag hebt, wij nemen vanavond een wijntje op jou.
    En we willen je voor morgen succes wensen met je tweede workshop.Groetjes Jan en Els. xxx. πŸŽˆπŸŽŠπŸŽˆπŸŽ‰πŸŽˆπŸ’πŸŽˆ
  5. Tamara:
    17 februari 2019
    Hoi Sandra, Van ❀❀❀ gefeliciteerd! Zo te lezen een verjaardag om nooit te vergeten, net als de dagen hiervoor en natuurlijk die nog gaan komen. Geniet lekker verder van deze bijzondere reis. πŸ˜ƒ
  6. RΓ©, Alys, Tijn & Lieke:
    17 februari 2019
    Siku ya kuzaliwa ya furaha! πŸŽˆπŸŽ‰πŸŽ Dit jaar wel een heel bijzondere verjaardag want wat zo ontzettend mooi dat je dit mag doen in Kenia! Heel veel succes de komende dagen en we kijken uit naar je volgende update.
  7. Groep Zeepaard:
    Lieve lieve lieve juf Sandra,

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Was het leuk?
    Vandaag hebben wij hier ook feest: Sueda is alweer 10 jaar! En morgen vieren we de verjaardag van Semih, hij is ook vandaag 10 geworden.
    Wat leuk dat Valentijsndag bij jou ook een bijzondere dag was. Weet je al wie er op jou verliefd zijn??

We hebben een paar vragen over Kenia:
    - Speel je daar ook verstoppertje of tikkertje?
    - Vinden zij het leuk dat je er bent?
    - Vinden ze de spellen leuk?
    - Neem je iets mee uit Kenia?

Liefs van groep Zeepaard

ps. Je werkt in het SBO of niet... hier op school is een leerling die denkt dat jij in de Ikea bent.. en daar lang blijft :)
  8. CornΓ©:
    18 februari 2019
    Nog enorm gefeliciteerd! Tof om te lezen! Enjoy nog!
  9. Karin van Amelsvoord:
    18 februari 2019
    Een beetje laat maar 1702 vergeet ik niet gauw πŸ˜‰. Alsnog van harte gefeliciteerd!
  10. Anneloes:
    19 februari 2019
    Wat super leuk om te lezen! Nog gefeliciteerd Sandra! Zo trots op je!